همه ساله در نمایشگاه  لوازم الکترونیک مصرفی (CES)  جدیدترین گجت‌ها و تجهیزات مصرفی هوشمند به جهان معرفی میگردند که ریش تراش های مجهز به فناوری هوشمند از این دسته میباشند. دو برند قدرتمند دنیا یعنی براون و فیلیپس امسال با دستگاه کاملا جدید به بازار نیامده اند اما محصولات نسل سوم  خود را با بهینه سازی بسیار و کیفیتی بیشتر عرضه کرده اند.
ریش تراش نسل چهارم سری 9 براون که با کد 94 شروع میشود دچار تغییراتی در بدنه دستگاه و سیستم قفل درایو و همچنین تغییراتی در سیستم تیغه و فویل گردیده است.قیمت پایه ایی که شرکت براون برای این محصول در نظر گرفته است چیزی در حدود 400 دلار میباشد

 جدیدترین ریش تراش سری 9 براون

چه چیزی در ریش تراش های نسل چهارم تغییر کرده است؟

ریش تراش براون با سیستم کد گزاری 94xx با به روز رسانی نوع تیغه ها یک تغییر اساسی در کیفیت اصلاح و نحوه اصلاح کرده اند.نتیجه خروجی این تغییرات باعث شده تا اصلاح زیر گلو تا 20 درصد بهتر از نسخه های قبلی باشد اما ایا این 20 درصد ارزش این پرداخت هزینه را دارد و این بهبود چگونه حاصل شده است.
مهندسان براون بعد از طراحی نسل سوم به این نتیجه رسیدند تا بخش بزرگی از طراحی خود را معطوف به الهام از طبیعت کنند.طراح معروف شرکت براون استفان شولتز به نزدیک ترین برکه و جنگل نزدیک به استودیو طراحی براون رفت و اولین ایده های طبیعت در ذهنش خطور کرد .او دریافت که صورت انسان به طرز حیرت آوری دارای انحناهای شبیه به درختان بلند و استوار است

 

بعد از مشاهده این سبک از طبیعت جنگل متوجه حشره بسیار زیبا و پرنده ای به نام سنجاقک در برکه شد او با الهام از نوع بال های زنبوری شکل این حشره و میزان ویبره یا ارتعاش و لرزش بال های آن متوجه ساختاری پیچیده با ضخامتی بسیار نازک و انعطاف پذیری بسیار بالا و اشکالی زاویه دار گردید.

 

این ایده های خلاقانه از طبیعت منجر به طراحی کاست خطی جدید با کد 94m گردید به طرز حیرت آوری بهتر اصلاح میکرد و حساسیت بسیار کمتری ایجاد می نمود.

ایجاد شبکه ای الهام گرفته از بال های سنجاقک که دارای بیش از 900 حفره منحصر به فرد میباشد یکی از اساسی ترین تغییرات جدیدترین تیغه ریش تراش سری 9 مدل 94m میباشد.حال میبایست ایده های جدید را در صنعت پیاده سازی کرد و شرکت قدرتمند  براون شروع به آزمایشات پیشرفته بر روی ریش تراش های سری 9 مدل 9475 pro نمود

نتیجه تست ها نیز فوق العاده بودند و تغییر بسیار زیادی نسبت به مدل های قبلی را نشان میدادند.برای هر میزان تغییر در اصلاح بهتر ساعت ها و شاید روز ها بخش بزرگی از تیم طراحی مهندسی براون وقت گذاشته و موارد را تغییر داده اند به همین دلیل سالهاست که براون بهترین ریش تراش دنیا را میسازد و رقیبی در این عرصه ندارد.

ریش تراش سری 9 به خودی خود بهترین اصلاح زیر گلو را انجام میدهد هر تغییر منجر به بهتر شدن آن بسیار سخت و با مشکلات مهندسی و علمی زیادی روبه رو میباشد.

 

تغییر اساسی دیگری که در مدل های pro 94 رخ داده میزان شارژ دهی و قدرت باتری دستگاه میباشد که از 1300 میلی آمپر به 2400 میلی آمپر افزایش داشته و همچنین با یک پاور کیس که خود نیز دارای باتری میباشد تا 3000 میلی آمپر ساعت قابلیت شارژ دهی را افزایش داده است.نتیجه آنکه با قرار دادن ریش تراش داخل پاور کیس میتوانید تا 3 هفته اصلاح کنید که به نوع خود در جهان بی نظیر است.


همچنین دکمه قفل ریش تراش براون تغییر و از حالت کشویی به دکمه طلایی رنگ روی بدنه تغییر یافته است و مشکل شکستگی و گیر کردن درایو یونیت دستگاه را حل نموده است.همچنین موتور اصلی دستگاه از حالت فنری به حالت مغناطیسی تغییر پیدا کرده که باعث میشود در طولانی مدت دستگاه دچار لرزش و صدای کمتری شود.به طور کلی ریش تراش جدید براون دارای سیستم پیچیده ای از موتور و چیپ ست 64 بیتی و باتری قدرتمندی تشکیل شده که ست کردن این قطعات کنار یکدیگر نیاز به تجربه بسیار بالا و دقیق مهندسی دارد که در دنیا فقط براون توانایی اینکار را دارد.
به بدنه های ریش تراش براون نیز رنگ جدیدی افزوده شده است که مقداری از نقره ای تیره تر و نزدیک به خاکستری میباشد همچنین از رنگ مات بیشتری برای آن استفاده شده .این رنگ نیز از طبیعت و درختان الهام گرفته شده است و بسیار آرامش بخش است.